Waar varen wij mee?

Om de kinderen kinderen te leren zeilen, roeien en wrikken beschikken wij over een kleine vloot. De vloot bestaat uit 9 schepen, 1 wachtschip, 6 lelievletten en 2 kajuitjachten.

De lelievlet is het meest gebruikte vaartuig van scouting, het is speciaal ontwikkeld voor de wensen en eisen van scouting. Een vlet kan op verschillende manieren worden voortbewogen zoals zeilen, roeien en wrikken.

Specificaties van een lelievlet.
Lengte:           5,60 m
Breedte:         1,80 m
Diepgang:       0,30 m
Hoogte:           5,60 m
Gewicht:          900/1000 kg (voltuig)
Zeiloppervlak: 12,15 m²

De lelievlet wordt gebruikt door de waterscouts tijdens de wekelijke opkomsten. Op een spelende wijze leren de waterscouts zeilen, roeien of wrikken. De Explorers maken gebruik van het kajuitjacht en hebben sinds kort ook een Vlet.

Onze vletten hebben een nummer en een Naam

Speltak

Bouwjaar

Blue Whale

Bruinvis

Dolfijn

Beluga

Zuiderpark

Walvis

Groep

Naast 6 lelievletten beschikt de vereniging ook nog over een kielboot (Narwal) een platbodem (Zwaardvis)  en een motorschip (Orca).

Al met al een hele vloot aan schepen welke allemaal door de vrijwilligers worden onderhouden. Een hele kluif om dit allemaal bij te houden.